Avis, notation et commentaires - Mt. Shasta Ski Park
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Avis, notation et commentaires - Mt. Shasta Ski Park
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J'adore les journées ensoleillées ici ! Superbes vues et ambiance. Facile de pique-niquer et de manger sur le parking. La statue est jolie.
Eric
Nous y sommes allés un jour de poudreuse et avons skié sur des pistes vierges toute la journée, sans foule. Une excellente alternative aux stations bondées de Tahoe. Un domaine skiable idéal pour les débutants en famille. Les gens étaient sympathiques.
Mari
À l'heure actuelle, je ne suis plus abonné. Ce domaine skiable est dans un état déplorable. Le damage est quasi inexistant ; ils n'ont aucune idée de comment faire. Je soupçonne que les dameurs ne sont pas skieurs, car les une ou deux pistes (et non les routes ou la base) « damées » sont dures, rocailleuses, trouées et inégales. Ils n'ont quasiment pas damé les pistes cette saison, malgré l'abondance de neige. Il ne restait que de la neige tassée et non damée, très dangereuse à skier. Tout le monde était obligé de skier sur la même piste, ce qui a créé une surpopulation. Le télésiège Coyote était fermé dès qu'il y avait un peu de vent. Les télésièges sont en mauvais état et usés. Démarrer le télésiège Marmot est extrêmement difficile. Le télésiège Grey Butte est à 20 minutes de marche et, au début, ils encourageaient à prendre l'arrière du télésiège Coyote (qui est hors-piste), puis, pendant les deux dernières semaines de la saison, ils ont menacé de retirer les abonnements à ceux qui allaient hors-piste. Les toilettes des vestiaires du bas et du chalet du haut sont toujours hors service ou débordent. Pourtant, ils dépensent près d'un million de dollars pour une statue religieuse qui bloque plus de la moitié de l'accès à une piste principale. Ce domaine skiable a perdu toute sa splendeur, et c'est vraiment dommage car c'était un endroit si agréable pour skier. Maintenant, je n'y emmènerais même pas mes petits-enfants, car ce n'est vraiment pas adapté aux débutants, contrairement à ce qu'ils prétendent. J'ai vu beaucoup plus d'enfants pleurer et se blesser à cause du mauvais état des pistes. J'ai vu plus de secouristes en service cette saison que jamais auparavant. Ce domaine ne vaut ni le risque de blessure, ni le déplacement, ni le coût.
lustigmountain
Ma fille et moi avons passé deux jours à skier à Shasta en milieu de semaine. J'ai profité du forfait Powder Alliance, car notre station locale est le Mont Hood.
Nous avons été impressionnées par le peu de monde sur les pistes les jours de tempête. Nous avons enchaîné les descentes dans une poudreuse vierge toute la journée !
Bien que nous soyons des skieuses et snowboardeuses confirmées, nous avons passé un moment incroyable et trouvé des pistes faciles mais très amusantes ! Nous reviendrons sans hésiter.
Un grand merci à Michael du service clientèle… il était vraiment très sympathique et serviable !
Mitchell F.
Ces dernières années, la qualité de cette station a vraiment chuté. J'adorais y venir chaque année, mais depuis le rachat, tout a changé. Le damage est déplorable, les modules du snowpark sont mal conçus, les remontées mécaniques sont constamment à l'arrêt et immobilisées, et les files d'attente sont désorganisées. À mesure que la qualité du domaine skiable se dégrade, les prix augmentent. Le terrain est peu pentué et plutôt décevant comparé à la plupart des autres stations de la côte ouest, à l'exception peut-être de Boreal. Si vous cherchez une station locale pour emmener vos enfants débutants, vous pourriez y aller, mais sinon, je ne vous recommande pas « Mt. Hokey ».
John Holmes
This place is really slid downhill years past the grooming was meticulous and on time I've never seen so many times as this year where they're late to get the lifts operable it's called show up early and get your act together I just can't believe it it's really disappointing I've been skiing here for over 30 years and they talk about the best season yet but it's far from the best season yet I don't know if they're having problems hiring people or what it is but it's really hit the tubes and way too expensive for people to buy day passes not to mention the brand new lift that nobody can actually get to
Greg
Mt. Shasta Ski & Board Park used to be a good locals ski mountain. If you read the positive reviews, you will see that they are four to five years ago. The poor reviews start two to three years ago when the park was purchased by some resort gurus whose goal is to penny pinch, cut cost wherever, increase prices, and they are running the place into the ground. First, if you are like most, you like groomed runs. They only groom two or three runs per chair. They call grooming the area around the chair or get-back roads a run, but they are not. Their grooming quality is like running a bulldozer up and down the mountain. If they took care in grooming, that would cost more, so they don't. They frequently start up chairlifts late and close early. This also saves $$ but rips off the customer. I've only been coming up here for 34 years, and in that time previous to this year, I do not ever recall a chair shut down for wind. They now do it all the time, even when there is no wind. Why? Again, cutting corners. A while ago they terminated night skiing and changed it to twilight skiing shutting down at 7:00, and then on March 3, they announce twilight will end at 5:00. When? That day! They call it new spring hours, even though spring is almost a month away. This is another cost-saving gimmick. Back in the day, they had night skiing, and on Fridays, the lift ticket included a meal! This was a great incentive and night skiing was pretty busy. Communication is nonexistent, except for their new text message to let you know when chairlifts close or are not operating, so yeah, I get quite a few of those! Although when the lift starts at 9:30 instead of 9:00, they don't bother to tell you. The new chairlift, Gray Butte is on the back side of the ski area, and the access road is a 20 minute hike. You can pole it, but you'll be pretty worn out. The "alternative" access, which is not sanctioned, is off the back of Coyote going out of bounds down a steep slope with avalanche danger. But the only way out is the hike. Few runs on this new chair and there is a service road cutting across the runs every hundred or so yards. When you drive up their road, every 30 yards there is a hole in the middle of the road. Watch this or you will damage your vehicle. The road has not been resurfaced since it was put in. The parking is ok if you get there an hour early. Otherwise it is a free for all, and you'll do some walking to get up to the base, and you might also find yourself pinned in. If you come up, say, 30 minutes after the park opens on a busy weekend, you are likely to find yourself in a line and not able to drive in. They will only let one car in as one car leaves. Adult lift tickets for holiday rates, about half the season, are $99. This is way to much for a small park of this nature. A friend took her 3 grandkids up and got a lift ticket for herself, her daughter, and the 3 kids, rentals, and it cost $1000. No, I don't call that very family friendly.
The bottom line is Mt. Shasta Ski & Board Park is a great little mountain to have a good time, but sadly, it is being poorly run with a management team that ignores its customer base, and eventually it will come back to bite them.
Mindy Restine
Friendly staff, reasonably priced season passes, beautiful views, and a great place to enjoy a day with family and friends.
Ray Reynolds
I use to enjoy getting a season pass every year. But, the park is famous for very short season.
And, with all that they raised the price from $199.00 to $349.00.
I may go once or twice a year now. I Went twice last year snow was horrible.
Megan Smith
Will never go again!!! These people are scammers! Been a loyal customer for years and with the season getting shut down months early, they will not be reimbursing anyone that purchased their extremely over priced season pass, or offering any sort of discount for the next year. Instead they justify themselves by saying “minimum wage went up”. I asked what employees they had to pay if the resort has been closed and they already received our money? Rather than making this right, they blocked me on their Instagram. I am very disappointed in the way they are treating their local, loyal customers. They are asking way too much for their small resort. They barely(on a good day) have three small sketchy lifts, on top of that the food is lousy and way over priced as if they aren’t already collecting enough as it is. They are money hungry scammers taking advantage of their people.
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