Avis, notation et commentaires - Appalachian Ski Mountain
Pour vous faire une idée précise de ce qui vous y attend, consultez les avis, notations et commentaires sur Appalachian Ski Mountain... Si vous avez déjà eu l'occasion d'y séjourner, vous pouvez également participer directement à la notation de cette station en donnant votre propre avis.
Avis, notation et commentaires - Appalachian Ski Mountain
Total (3.1)
Le nombre d'avis d'une station est affiché ici et n'est pas uniquement calculé sur la base d'une moyenne simple, mais prend en compte plusieurs facteurs, y compris quand l'avis a été publié.
Je suis un skieur confirmé avec plus de 30 ans d'expérience dans plus de 20 stations différentes. J'ai été impressionné par cette station pour son système bien organisé de billetterie, de casiers et de location de matériel, ainsi que par la qualité de la neige. Je recommande vivement cette station, en particulier aux familles avec de jeunes enfants, aux skieurs/snowboardeurs occasionnels, ou à toute personne qui ne recherche pas les pistes réservées aux experts.
C'était la toute première fois que j'emmenais mes enfants (4 et 7 ans) skier. Me souvenant de ma propre expérience à leur âge, je me demandais s'ils allaient apprécier. Mes craintes étaient infondées. Un système très bien organisé et un personnel aimable ont facilité les démarches pour la location de matériel et l'utilisation des casiers. Ils ont même appris à ma fille de 4 ans à mettre ses chaussures de ski ! Je leur suis extrêmement reconnaissant pour leur service.
Sur les pistes, une neige d'excellente qualité et des températures douces nous ont offert une expérience inoubliable. La qualité de la neige a largement dépassé mes attentes, surtout en sachant qu'elle était principalement d'origine artificielle. Leur neige était bien meilleure que celle de nombreuses stations à neige naturelle que j'ai pu fréquenter. Mon fils (7 ans) a rapidement maîtrisé les virages chasse-neige sur la piste débutante équipée d'un tapis roulant, puis a dévalé les pistes intermédiaires (Strudel et Orchard Run) dès la fin du premier jour et la piste la plus difficile (Upper Big Appal) le lendemain. Le système RFID et son lecteur à l'entrée des pistes étaient très efficaces et ont grandement facilité les choses. Nous n'avons pas eu besoin de scanner nos badges aux remontées mécaniques.
Enfin, la station est proche de Boone et de Blowing Rock et propose de nombreux hébergements à des prix raisonnables, surtout comparés aux autres stations de ski de Caroline du Nord.
Nous avons beaucoup plus apprécié ASM, surtout après notre récent séjour à Sugar Mountain Resort, dont les installations étaient vétustes, le personnel peu aimable et les remontées mécaniques et le parking désorganisés.
Certes, il s'agit d'une petite station de ski avec une piste la plus longue d'environ 800 mètres seulement, sans véritable piste réservée aux experts. Je ne peux donc pas recommander ASM aux groupes composés uniquement de skieurs experts. Cependant, pour les familles et les débutants, c'est un endroit idéal pour commencer. Même ceux qui possèdent des compétences intermédiaires (apprenant les virages en créneau) y trouveront beaucoup de plaisir.
Todd Lack
J'ai emmené mes deux grands adolescents faire du snowboard ici à plusieurs reprises, et c'est toujours une expérience formidable. La dernière fois, c'était en janvier 2024. Le parking est très facile d'accès, mais il faut réserver à l'avance. C'est très pratique pour gérer l'affluence. Les casiers sont excellents, et ils louent des vêtements d'hiver si besoin. C'est aussi un avantage que ce soit la station la plus proche de chez nous, à Raleigh. Le personnel a toujours été accueillant, et les forfaits électroniques sont super ! Nous sommes allés à Sugar Mountain, une station voisine avec des pistes plus longues, mais je préfère Appalachian Park. L'ambiance y est géniale, et même quand il y a du monde, l'attente n'est pas trop longue.
John Tucker
I love taking my kids here!
Linda Tambini
Based on a recommendation from someone at another ski resort we visited App Mountain. we were so glad we did. It was such an enjoyable day. From reserving tickets and rentals to the lift lines, trails and cafeteria TOP NOTCH. we had a rough day at Beech mountain yesterday but happy with our time at App. Employees were friendly, COVID restrictions were adhered to. Highly recommend and will visit again.
Elizabeth Pullen
I had a great day at Appalachian resort today. I hadn't been skiing for several years and am now over 65, so I was a little nervous about getting back on the slopes. Online reservations were very easy. The staff providing the rental equipment were friendly and helpful. And the fellow at the lift near the blue Strudel slope (his name was Ben) was so enthusiastic towards every person riding the lift, cheering everyone on to have a fun run. It made me laugh each time and helped me have a fun day. The resort did a good job managing the issues around Covid, requiring masks and limiting the number of people inside. Snow conditions were as good as could be expected, with the ups and downs of the temperatures. There was an adequate amount of manmade snow on the slopes.
Miranda McKean
Amazing experience! Great for kids and beginners- probably good for experienced skiers too but we're not there yet so can't comment! Great ski teachers, friendly staff, plenty of parking and restrooms, good rental equipment, cheap locker rental. Good snowmaking, magic carpet lifts to bunny slopes. Didn't feel too crowded even on holiday weekend. We bought tickets online which gave us an extra hour, and getting set up with our equipment was fast and easy! Great experience, can't wait to come back next year!
shellybike
This resort is very nice. The people are friendly. They do a great job at snow making and grooming. The entire place is well-kept (unlike the other 2 resorts in the area). Parking lot is nice and easy. A very pleasant place. You can tell that the owners want you to have a good experience.
RT
We went skiing to ASM for the first time last week. I felt that the slopes and snow quality were decent considering it's North Carolina. The ski school was ok - I took two private lessons which were good, my toddler did the ski school on two separate days (a Fri and a holiday Sat which turned out to be busy so she didn't get so much actual skiing in).
We decided to book to go back in Feb. We thought a ski & stay package would offer financial incentives and/or convenience. Unfortunately, it doesn't offer either and the ski & stay package agents refuse to admit that. Within less than 24 hours of booking, I realized that they didn't give us the best available lodging rate (booking with the lodge directly would have been cheaper). I called and they told me I could cancel and re-book for a 10% fee... I escalated our case to a manager and she was quite unprofessional and used poor language. For example, she gave me a lecture on how Americans need to walk more when I complained that, once on the mountain, I now have to go to their office before checking in for ski school which is a hassle with a toddler and all the gear in tow. As another example, she actually told me that my frustrations and complains were "ludicrous". Next time, I plan to book everything separately and not deal with the bad service.
Tom
WARNING: Appalachian Ski Mountain engages in DECEPTIVE MARKETING PRACTICES!
Since my kids have been begging to see snow (we live in Florida) I decided to take them to a ski resort in North Carolina after our visit to friends in Georgia. Being on a tight budget I looked at rates and saw that I could save money by buying half-day lift tickets. Sugar Mountain and Beech Mountain both had half-day tickets (as do all the ski resorts I ever remember skiing at when I lived out west). Appalachian Ski did not, but their 2018-2019 rates brochure said that they had a “4-hour early return option” and that if you return to the cashier before the four hours were up they would give you an App Ski Mtn. debit card. Since we were visiting a friend in Boone and Appalachian was closer, I decided to take my kids there. After renting ski clothes first I’m about to buy the tickets when I am informed that I do not get any money back when returning my gear within four hours. Instead I get credit that is good for lift ticket and ski rentals only! Since I’m 45 minutes away from the other ski resorts and I’ve already rented the clothing (and had no extra time) I was stuck! I bought the tickets and let my kids learn how to ski.
As far as customer service goes, I felt that their method of enticement on a half-day option was very deceptive. When the standard practice of MOST other ski resorts is to offer half-day tickets why does Appalachian Ski Mountain offer debit cards and then make them usable ONLY for use for their lift tickets and rentals?!!! Even if I could have used the debit card in the cafeteria or the gift shop it would have helped!
Not very customer friendly. I’ll never go their again!
Kelly Brockmeier
Brought my 11 year old son here for his second time snowboarding. There is something so special about this place. It feels super familiar to me in a really comforting way. I was able to keep an eye on my son as he snowboarded and I hung out on the balcony. Thanks to Pace at the ski school for your kindness. We will definitely be back.
Evaluer cette station
Si vous connaissez cette station de ski, indiquez votre opinion à son sujet et partagez ainsi votre avis et vos commentaires avec d'autres utilisateurs également attirés par Appalachian Ski Mountain.
Débutant
Intermédiaire
Expert
Tous niveaux
Station familiale
Après-ski
Snowpark
Valeur globale
Choisissez la note que vous souhaitez attribuer à cette station